måndag 4 april 2011

Klimatpimpeln på Storsjön

Jag vet att det är ett väldigt speciellt fiske på Storsjön och det brukar vara huvudsak harr och sik i de tyngsta påsarna.
Segraren Mattias Olofsson tror jag dock hade fler abborra än sik och harr i sin 3,2 kg:s påse som gav honom segern och 10 000 kr.
Peo Nilsson slutade 5:a med sina dryga 2 kg och jag hade 20 abborrar som vägde 1360 gram och det räckte till en i mitt tycke hedrande 10:e plats.
Priset, en matberedare, var precis vad jag behövde.
Det var över 300 startande så en placering bland de 20 första är alltid godkänt då.
Sen om jag far dit nästa år är väl ytterst tveksamt. Jag föredrar att fiska på normala vatten.
Jag fiskade på mitt nyinskaffade varpspö och med lite mer träning så kommer det att bli riktigt roligt med detta komplement i arsenalen.
Peter

Inga kommentarer: