måndag 23 maj 2011

Resultat Multitävlingen

Man kan inte säga att det blev någon succé deltagarmässigt men de få som var med bjöds på ett helt ok fiske.
Dock var det bara jag som hade med grejer både för spinn och mete så spinnfisket lade jag på is. Jag hann dock med några kast och det resulterade i 3 tappade gäddor.

Metet däremot var bra och segraren Micke Wiström fick ihop nästan 10 kg.
Han fick mestadels löja men även en och annan mört.
Olle Carström fick däremot mest braxar och han blev 2:a på dryga 6 kg.
Jag själv slutade 3:a med 5600 gram och Jan-Erik Lundgren slutade 4:a med ca 4500 gram.
5:a i tävlingen slutade Mickes bror, Tomas på dryga kilot.

Som sammanfattning vill jag säga att det nog inte är ett bra koncept att blanda spinn och mete. Man ska nog tävla endera rent spinn eller rent mete.

Nu på tisdag är det modernt mete i Selångersån kl. 18-21. Start vid Sporthallen.

/Peter

Inga kommentarer: