onsdag 25 maj 2011

Resultat och sammanfattning 1:a DM-serien i Internationellt mete


För mig var det första gången som jag deltog i en tävling där det är tillåtet att mäska och där man är tvungen att stå på samma plats hela tiden.
Jag lärde mig dock en hel del även om jag var en bra bit efter de främsta.
Mitt fiske bestod mestadels av löja men på slutet av tävlingen så tror jag att mäskningen hade gjort sitt till och jag hade sista kvarten ett rätt så bra fiske på mört även om de inte var av största modellen.
Bredvis stod Håkan Jonsson som slutade 2:a i tävlingen och han fick en hel del braxar och stora idar på den plats han mäskade hela tävlingen. Håkan fick ihop 5,5 kg.
1:a i herrklassen blev Egon Rongdén som fick ihop 7040 gram.
Jag själv vägde in 3050 gram och slutade kanske 7-8 på det.
Bästa dam var Carina, Krister Hamrins sambo, som också fick över 5 kg.

Sammanfattningsvis så kan man säga att Selångersån bjöd på ett ganska bra fiske för de flesta och de som lyckades med mäskningen fick också utdelning med fina idar och braxar.
/Peter

Inga kommentarer: