onsdag 1 juni 2011

Resultat och sammanfattning från Nässjön


DM-serien i Internationellt mete avgjordes igår på Nässjön, Härnösand.

Den normalt så fiskrika sjön bjöd inte på något hävt fiske igår och det berodde nog på åskvädret som kom över oss. Det bjöds på enormt muller, blixtar, regn och hagel.

Jag hade trots det dåliga fisket turen att vinna gårdagens tävling på 2400 gram vilket gjorde att jag blev totaltvåa i DM-serien.
Överlägsen vinnare och tvåa igår blev Egon Rongdén. Igår fiskade han ihop 1900 gram.
Trea i Dm:et blev Dick Berg.

På damsidan vann Anita Åhman gårdagens tävling på dryga 900 gram före Yvonne Pettersson och Anne Persson på tredje plats.
Anita tog även hem totalen i DM-serien.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att uppslutningen var bra. Över förväntan faktiskt och trots gårdagens oväder så deltog 29 personer.
För mig så har det varit en ny erfarenhet att fiska internationellt/modernt mete där man får mäska, men det har varit en positiv erfarenhet och mäskningen gör att fisket höjs en dimension. Sedan har jag jättemycket kvar att lära då det gäller just mäskens sammansättning, hur man ska mäska osv.

Jag vill tacka Micke Wiström och övriga i Y-kroken för bra arrengemang och det är roligt att se att dom är en aktiv klubb med mycket trevliga medlemmar som alla är väldigt fiskeintresserade.
Ett speciellt tack till Micke som gav mig mäsk igår.
/Peter

Inga kommentarer: