måndag 6 juni 2011

Båtmetetävling i Billsta

Jag och min käre far deltog i Y-krokens båtmetetävling på söndagen och det blev en fin dag.
Inte resultatmässigt kanske men fisket var ändå helt ok och arrangemanget var högklassigt.
Vi fiskade först 3 timmar sedan var det dags för första invägningen samt lunch bestående av nygrillade hamburgare med tillbehör samt Bamsekorvar och avslutningsvis kaffe och Micke Wiströms mammas nybakade bullar.
Första passet på tävlingen fiskade Micke och hans bror Thomas hem och de hade dryga 6 kg.
Egon och Janne låg tvåa med drygt 5 kg och jag och farsan låg fyra med 3,5 kg.
Om vi hade fokuserat på att bara fiska löja så är jag säker på att vi haft minst 5 kg men vi försökte söka lite bättre fisk dock utan att lyckas.
Det andra passet var hela 4 timmar långt och för vår del så var det lite bättre fiske då men så var det nog för de flesta.
Sista passet fiskade Håkan och Robin Jonsson hem då dom hade över 8 kg.
Men totalsegrare blev Egon och Jan-Erik med en totalvikt av 13,5 kg.
Tvåa blev Micke och Thomas och tredjeplatsen knep ovan nämnda Håkan och Robin.
Jag och farsan slutade på femteplats med våra dryga 9 kg.
Sammanfattningsvis så blev det en lyckad tävling och de allra flesta var nog nöjda.
Arrangemanget var kanon och alla fiskare hjälptes åt att lasta av och på båtarna så det funkade ypperligt.
Idag är det en ny tävling i Selångersån mellan kl. 15.30-19.30
Start vid Sporthallen.

/Peter

Inga kommentarer: