måndag 30 januari 2012

Björköfjärden bjöd på bra fiske.


Tävlingen på Björköfjärden lockade duktiga fiskare från när och fjärran.
Minus tre grader och vindstilla i början av tävlingen var idealiskt men det började blåsa efter ca en timme och då blev det lite kärvare.
Jag gick nog 3-4 km och väl framme där jag skulle starta så började ett idogt letande efter fisken. Det var 8-9 meter djupt överallt men efter ca 1 timme så blev det plötsligt 5 m och i det första hålet där fick jag nog 10 kg. I det andra´ca 5 kg.
Såfort går det att dra ihop enorma mängder på Björköfjärden.
När det var 35 minuter kvar av tävlingen så packade jag ihop fastän det var fiske, men jag var tvungen om jag skulle hinna in.
Den promenaden in var nog en av de tuffaste jag gjort. Nästan 20 kg på ryggen och ett ganska jobbigt före gjorde att jag nog höll på en timme innan jag var i land.
Jag vägde in 17 126 gram vilket räckte till en 3:e plats.
Segrade gjorde duktige Micke "Baddarn" Renman på hela 28 kg.
Tvåa blev Lars Jansson på 23,9 kg.
För fullständig resultatlista se Y-krokens hemsida.

Inga kommentarer: