måndag 30 januari 2012

Vinst på Björnsjön


På söndagen var det dags för tävling på Björnsjön, Gällö.
Sundsjöfiskarnas serietävlingar lockar alltid 25-30 deltagare och oftast läggs tävlingarna på bra sjöar.
På söndagsmorgonen var det ändå nära att jag skulle stannat hemma då jag sov över och mina tidigare erfarenheter från Björnsjön har inte varit alltför meriterande.
Men, men. Jag och Anne for iväg och som vanligt trots ett väldigt dåligt före på isen så gick jag så långt jag bara kunde. Kortet visar den vik jag hade för mig själv innan startskottet small.
Första tre hålen bjöd på ett helt fantastiskt fiske. Det var 2 m djupt och medelvikten på fisken var ca 30 gram. Men det fanns hur mycket som helst och den var huggvillig.
Efter 1 timmes fiske så uppskattar jag min vikt till ca 10-11 kg.
I serien tävlar vi bara 3 timmar och med ca 20 minuter kvar på tävlingen begav jag mig hemåt för att inte riskera att bli diskad för sen ankomst.
Lite synd med facit i hand för jag är ganska säker på att jag haft minst 1 kg till om jag fiskat tiden ut.
Summa kardemumma, Jag fick ihop hela 19600 gram, med en snittvikt på 30 gram.
Detta är den högsta vikt jag fått ihop på en 3 timmars tävling.
2:an i herrklassen hade 13,7 kg och det var Danne Eriksson.
Vinnare av veteranklassan blev Benka på drygt 16 kg.
Många fiskare hade över 10 kg och Björnsjön visade sig verkligen från sin bästa sida igår.
Fullständig resultatlista kommer inom kort.
/Peter

2 kommentarer:

Lars Jansson sa...

Grattis till segern Peter :-)
Vad jag avundas er som bor i Jämtländska pimpelparadiset, hoppas att isarna blir lite bättre så dom håller till 6-timmars och Sösjön för då kommer vi upp och tampas med er igen :-)

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack Lars.
Det kommer nog att vara is till 6-timmars. Det kan jag nästan lämna garanti på. Så syns vi inte förr så syns vi då./Peter