tisdag 28 februari 2012

Det är lätt att vara efterklok..

När jag nu fått lite tid till att analysera helgens tävlingar och funderat över varför det inte gick som jag hade hoppats så har jag kommit fram till följande:
När nu fisket var så trögt som det var på de sista två tävlingarna så skulle jag med facit i hand använt mig av de alternativ jag hade med mig i skryllan.
På deltävling två så skulle jag ha gått ned på en 32:as pirk och 16-18:s krok och bara fiskat väldigt grunt. Då hade jag minst fördubblat vikten.
På sista tävlingen när fisket var så enormt trögt men ändå indikerade allt på att det fanns fisk nästan överallt, så skulle jag ha provat att fiska singelmormyshka eller tafspirk med blåmyshka, men jag bara fortsatte att nöta på med pirk och trekrok.
Jag minns att jag vann en tävling för ca 10 år sedan. Fisket var exakt likadant med en fisk i vart tionde hål när jag med en halvtimme kvar tog fram mormyshkaspöt sista halvtimmen och fick mer än 4 kg.
Det hade iallafall varit väldigt intressant att fått pröva dessa teorier då i söndags.
Men nästa gång då fisket är så där trögt så skall jag komma ihåg att prova mormyshkan.
/Peter

Inga kommentarer: