tisdag 27 mars 2012

DM i pimpel i jämtland 1/4-2012

På söndag så avgörs vilka fiskare som ska få representera jämtland/härjedalen på nästa års Pimpel-SM.

Inbjudan

till DM i pimpel

den 1 april 2012

Kl. 10.00 – 14.00 (utgång 30 min, ingång 45 min)



Plats: Fångsjön



Skyltat: Från rondellen i Strömsund



Avlysning: Fångsjön två veckor före. FÖR TÄVLANDE



Upplysning: Sanna Karlsson 0670-129 42 // 070-37644831



Servering: Varmkorv, kaffe, dricka, kexchoklad, köttbullar med potatismos.



Välkomna!



FK Ulriksforsarna

Jag har tidigare i mitt fiskeliv endast deltagit på ett fåtal DM då jag har tyckt att det har varit fel att det ska avgöras på endast en tävling vilka som skall få representera distriktet på ett SM.
Dock har jag deltagit i DM:en sedan jag började fiska för Sundsjöfiskarna men om det upplägg som är idag med endast en gemensam tävling för både lag och individuellt uttag, ska fortsätta att gälla även nästa år så kommer jag att ta mig en riktig funderare till nästa år om huruvida jag skall vara med eller ej.
Vi tävlar två dagar när SM:et avgörs. Ena dagen avgörs det individuella mästerskapet och andra dagen avgörs Lag-SM.
Att då uttagningen till dessa två tävlingar inte har samma upplägg är väldigt konstigt.
Det är en väldig skillnad att fiska individuellt mot att fiska i lag. Det taktiska spelet kring lagtävlingen är nog kanske det mest avgörande för framskjutna placeringar på ett SM. Titta bara på årets segrare som redan på förhand hade sin taktik klar och det inkluderade byte av kläder, rävspel mm.
Som det är nu med det upplägg som DM i Jämtland/Härjedalen har, så finns inte det utrymmet för taktik i lagdelen om inte man offrar sina chanser på det individuella.
Varför det är ett sådant här upplägg är för mig ganska obegripligt men jag förstår att det varit ett röstningsförfarande och flest har tydligen röstat på detta alternativ vilket jag har väldigt svårt att förstå.
Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget och göra sitt bästa. Det gäller att fiska bra individuellt och sedan hoppas på att ens lagkompisar också fiskar bra.
Jag har iallafall hamnat i ett lag som jag inte byter ut mot nåt annat lag.
Jag, Esa Kölegård, Danne Eriksson och Leif Frank skall försöka att slå de andra lagen.
Vi får se hur det går......
/Peter

Inga kommentarer: