måndag 26 mars 2012

Fisket förbrödrar

Efter lördagens tävling i Byberget så var jag nästan gråtfärdig, då jag miste min sista Pipa 45 mm S/G på en alldeles för stor och elak gädda.
Ni som följt min blogg vet att just den pirken är min speciella favorit, även fast det händer att jag fiskar med andra pirkar. Nu hade jag tappat min sista Pipa iallafall och att få tag på den pirken är praktiskt taget omöjligt.
Någon sa: -Kolla med Lars Jonsson, han fiskar Pipa. Jag gick och pratade med Lars och utan att tveka erbjöd han mig, inte bara en pirk utan hela sitt kompletta spö.
Jag tog emot det men började redan efter en liten stund att få dåligt samvete. Då dök PEO Nilsson upp och han hade hört talas om mitt lilla dilemma. -Vänta, sa han. Jag tror att jag har en gammal Pipa 45:a i pirklådan och precis när jag hade lämnat tillbaka spö och pirk till Lars samt tackat så hemskt mycket för hans generösa beteende, så kom PEO med en Pipa orginal S/G 45 mm. - Ta den, sa han. Jag fiskar inte på dem iallafall.
Som om detta inte skulle vara nog å får jag ett SMS på söndagkväll som det står ungefär så här: "Hej du. 10 st Pipa på väg från tillverkaren. Jag sätter in pengarna på kontot så får du dem till helgen./PEO"
Jag ringde upp PEO och jag var så glad att jag inte riktigt kom ihåg vad jag sa.
Men med såna människor som PEO, Lars, Esa, Leif med flera så känner man sig väldigt privilegerad att få kalla dom för fiskekompisar. Tänk vilka ambassadörer dom är, inte bara för tävlingsfisket utan även för hela jävla mänskligheten.
TACK TACK TACK.
/Peter

2 kommentarer:

Stefan Frost sa...

Tjenare Peter ! Tro om inte fiskekompaniet i Ekshärad säljer Pipa bla

Mvh Stefan Frost Älvdalen

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack Stefan. Jag ska kolla upp det.
Mvh
Peter