måndag 26 mars 2012

Hedsjöpimpeln 2012

Som vanligt blir man lika förvånad när man ser hur många människor som tagit sig till lilla Hedsjön för att vara m,ed och pimpla. Jag hörde att det var några färre i år men en siffra som florerade var 430 startande i öppna klassen samt en massa barn också.
Den största anledningen till att så många kommer är säkerligen de gigantiska prisbord som eldsjälarna Gösta och Conny tiggt ihop under året.
Att det dessutom fungerar klanderfritt med invägning och redovisning av resultat,den äran får nog hela byföreningen ta åt sig. Väldigt imponerande.
Däremot så önskar iallafall jag att fisket kunde vara lite bättre. För det är en väldigt svårfiskad sjö och trots att segraren igår, Erik Tikkanen, Enskede hade hela 5800 gram så hade nog flertalet fiskare mindre än 1,5 kg.
Men vad gör det när man på 1037 gram som jag mäktade med, får ett pris värt en femhundring.

Ove Pettersson från Hugget SFK, tidigare vinnare av Hedsjöpimpeln fick ihop 3,9 kg och lade med den vikten beslag på andra platsen. Bästa dam blev en klubbkamrat till mig i Sundsjöfiskarna, Siv Gidhammar. Hon blev totaltrea på sina 3,6 kg.

En norsk fiskekamrat som har ett enormt facit de sista åren på Hedsjöpimpeln.(2:a, 3:a, 5:a, 4:a) och nu ytterliggare en 5:e plats är Borre Omang. Grattis!
Anne fiskade återigen bra och fick ihop 974 gram och även hon fick ett pris i 500-kronorsklassen.
Detta var den 17:e upplagan av Hedsjöpimpeln och jag hoppas att Conny och Gösta orkar köra på några år till så att det kan firas 20-års jubileum snart.
/Peter

/Peter

Inga kommentarer: