måndag 26 mars 2012

Johan "Dammade" av alla på Byberget

När 2012 års upplaga av Bybergspimpeln gick av stapeln så var det ca 100 personer som hade mötts upp.


Mina förhoppningar om en framskjuten placering var rätt så höga då jag stod som titelförsvarare från förra året.
Jag valde dock att inte fiska på samma ställe som i fjol utan gick tvärsöver hela sjön in i en liten vik som varit ganska bra förr om åren. De första tre hålen blev bomhål men sedan fick jag ett kiloshål med 20-30 grammare i så jag tänkte att det kan nog bli bra det här.
Tyvärr så var det ganska glest mellan de hål som höll fisk och några fler kiloshål hittade jag inte.
Det blev lite ströfisk här och där och jag förstod att det inte skulle räcka till någon ny seger.
En som däremot hade haft riktigt roligt fiske var dagens segrare, Johan Dammström, Y-kroken, som hade den tyngsta påsen för dagen med sina 8,2 kg.
Han berättade att fisken hade varit helt tokig ett tag och han hade fått dom ända under iskanten.

Min påse var lite tyngre än vad jag trodde och mina 6470 gram räckte till en femte plats. Det måste jag vara nöjd med då mitt fiske inte alls var speciellt bra.

Damklassen vanns av en duktig tjej som jag tyvärr inte har namnet på. Hon vann iallafall på drygt 5 kg.
Anne blev 4-5:a på 2900 gram och kände sig väldigt nöjd med det.

Nästa år firar Bybergspimpeln 10-års jubileum så då får man väl se om man står på startlinjen igen.

/Peter

Inga kommentarer: