lördag 31 mars 2012

Många pimplare på Hovdsjön

Hovdsjön bjöd på en is som var ok även fast det fanns väldigt dåliga ispartier.
Fisket var ganska hyfsat tycker jag även fast snittvikten på fisken var betydligt beskedligare än vad man är van från föregående år. Jag tippar att snittet låg på 20-30 gram. Men det togs även en hel del större abborrar där bl a Robin Jonsson hade en som vägde 1 kilo.

Dagens tyngsta påse hade den fiskare som jag anser vara den bäste i Sverige, Jesper Dyhrberg. Han hade drygt 14 kg.
2:a var duktige Hans Erlingsson på dryga 13. Janne Johansson blev trea med sina 12,7 kg och jag hamnade på plats 9 eller 10 med mina 9,1 kg. Jag förmodar att den kompletta resultatlistan läggs ut på Sundsjöfiskarnas hemsida efter helgen.
Flera över 10 kg var Leif Frank, Urban Melander, Jens Hamrin och Johan Sjölén.

Herrveteranklassen tog Benka hem med drygt 12 kg. Peo långt fram med sina knappt 9 kg.
Damveteranklassen vanns av Gun-Britt Magnusson 4,7 kg före Elinor Johansson 3,9.
Damklassen tog Maria Bergman hem med 3,7 kg.

Imorgon är det DM på Fångsjön då tar vi nya tag.
/Peter

Inga kommentarer: