söndag 1 april 2012

Daniel Eriksson blev distriktsmästare

När DM i pimpel idag arrangerades av Ulriksfors FK, så var mina förhoppningar om ett roligt fiske högt ställda.
Tyvärr så blev det inte som jag hade hoppats på. Fisket var väldigt konstigt och jag fick mina 2,9 kg abborre i stort sett 1 fisk per hål.Då får man ingen framskjuten placering.
En som däremot verkligen fick igång fisken var Svegs SFK:s duktige Daniel Eriksson som tog en överlägsen seger i herrklassen med dagens tyngsta påse som vägde drygt 10 kg. Daniel hade fiskat med en 65mm lång pirk och trekrok på 7-10 meters djup.

Resultatlistor kommer att finnas på Ulriksforsarnas hemsida det snaraste.

Det var en bra arrangerad tävling förutom att det tog en väldigt lång tid att sortera medaljerna innan man kunde starta prisutdelningen. En klubb med så många rutinerade tävlingsfiskare borde ha förberett sig mycket bättre med att ha kollat så att medaljer fanns till alla klasser samt att innan tävlingsdagen ha sorterat upp medaljerna.

För egen del så var dagens behållning att Anne fick en lagsilvermedalj i damklassen samt att mina klubbkamrater i Sundsjöfiskarna fick mottaga väldigt många medaljer i princip alla klasser.

Nästa års DM hoppas jag avgörs på traditionellt sätt med en separat lagdel samt en individuell del. Om man sen väljer att köra dom under samma helg eller sprida ut dom på två av varandra oberoende dagar, det kvittar.

/Peter

Inga kommentarer: