måndag 2 april 2012

Sitter det i huvudet?

Jag har alltid upplevt det som om att jag har lättare att få fisk under vintermånaderna, januari, februari och mars.
När vi kommer in i april så är det mer vanligt än undantag att jag inte alls placerar mig lika högt i prislistorna som under vintermånaderna.
Det kan vara så att jag omedvetet tror att jag inte är lika bra på vårfisket och detta påverkar mina beslut och mitt sätt att fiska då. Det kan ju även vara så att när fisken blir alltmer rörlig och inte står lika ihopsamlad, att jag borrar för få hål eller att mina ryck är för långsamma eller vad fasen som helst.
Hur jag än vrider och vänder på dessa funderingar så kvarstår det faktum att jag inte lyckas lika bra under april månad som under de tre första månaderna.
Men men, det ska jag försöka ändra på och det är väl en väldig tur att man inte har svar på allt för då tror jag att fisket inte alls vore så roligt, spännande och intressant som det är.
/Peter

Inga kommentarer: