fredag 6 april 2012

Danne Eriksson vann på Bensjön



Långfredagens tävling på Bensjön, Bräcke, bjöd på ett bra fiske som vanligt.
Många stora påsar vägdes in och den största av alla hade Sundsjöfiskarnas Danne Eriksson.
Han tog mitt gamla sjörekord på 22,6 kg med bred marginal. Segrarvikten blev hela 24,8 kg.
Stort grattis, Danne.
Han hade fiskat på ca en meters djup och hade väl ett snitt på hektot, tror jag.
2:a kom Krister Jakobsson, Sveg med dryga 18 kg. 3:a kom Per-Erik Friberg som fick ihop dryga 16 kg.Esa Kölegård slutade femma med dryga 15 kg.
Herrveteranklassen vanns av Pertti Koukalainen som hade över 16 kg han med.
Lars-Erik Johansson, Bergsjö fiskade ihop över 14 kg och slutade trea på det om jag minns rätt.
Damveteranklassen tog Gunbritt Magnusson hem på drygt 9 kg. Siv Gidhammar två på dryga 6 kg.
I damklassen minns jag bara att Anne Persson blev 4:a på 3,4 kg.
Komplett resultatlista kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.

Jag själv fick 12,9 kg och vad kan man säga om det? Inte mycket mer än att jag valde helt fel taktik idag och då går det som det går.
Efter 2 timmar hade jag ca 10 kg men sedan gick det inte som jag hade velat.
Inget att göra åt mer än att ladda inför Vikinganappet på söndag.
Den tävlingen har jag vunnit en gång men jag står gärna högst på prispallen fler gånger där om det ges möjlighet.
Ett tips till er som läser bloggen. Ge aldrig upp den tävlingen även om det bar är en kvart kvar och ni är helt tom. Det finns 10-15 kg:s hål där lite varstans så borra på och pröva gärna nåt gammelhål sista halvtimmen.
/Peter

2 kommentarer:

Jörgen Storm sa...

Grymt !

Vilka jä-la vikter ni har ibland, vet sedan tidigare att fisket i många vatten i Jämtland är unikt. Kämpa på nu ni som har chansen att fiska, själv laddar jag för Lofsdalen.
Hae't Gött !

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Ja, vi får skatta oss lyckliga som får tävla på så fina vatten som det finns, inte bara i jämtland.
Skitfiske på dig, Jörgen, i Lofsdalen.
Mvh
Peter