torsdag 3 maj 2012

Sammanfattning från den gångna vinterns tävlingar

Då har vi avverkat ännu en pimpelsäsong och när jag tittar tillbaka på resultat och vikter så måste jag känna mig ganska nöjd med de resultat som jag presterat denna vinter. Med tanke på att jag hade en hjärtinfarkt i slutet av oktober och konditionen inte varit på topp denna säsong så är jag mycket glad och tacksam över att fått varit med på så pass många tävlingar i vinter.

Jag sammanställde mina resultat och på 24 tävlingar så har jag 4 st förstaplatser, 5 st andraplatser, 4 st tredjeplatser,2 st fjärdeplatser, 2 st femteplatser och 7 st placeringar mellan sjätte och tionde plats.

Sammanlagd vikt är 243 360 gram vilket ger en snittvikt per tävling på 10 140 gram.
Noterbart är att på mina 4 vinster så har jag en sammanlagd vikt på 66100 gram vilket ger en snittvikt på 16 525 gram.

Jag har nu packat ned mina pimpelgrejer och börjat att plocka fram sommarfisket men min längtan mot nästa pimpelsäsong har redan börjat och jag räknar med att kunna vara på is igen om ca 6 månader.

Skitfiske på er.
/Peter

Inga kommentarer: