torsdag 5 juli 2012

LT-nappet i Östersund 6/7-2012

På fredagen beger vi oss upp till Östersund för att vara med på LT-nappet.

Tävlingstid är 19-21.30 Start bakom gamla Beijers, Storsjöstråket.
Varupriser
Kastmete och metspö tillåtet
100 kr i startavgift.
Arrangör är Jämtlandskroken och för mer info ringer man 0730883445 Börje Jönsson.

Jag har varit med på denna tävling ett antal gånger men aldrig fått någon framskjuten placering. Fisket är mycket speciellt och det brukar vara bäst med bottenmete.
Men jag har även sett dom vinna på 7 metersspö någon gång.

Det klara vattnet, den på många ställen, dåliga bottenmiljön gör att man är väldigt beroende av att rätt vind blåser och att man hamnar på en plats där bottenmete går att genomföra utan omknytning på varje kast.
Enligt SMHI så ska det blåsa sydlig vind, vilket är bra.

Själv ser jag denna tävling som en riktigt bra träning inför det kommande SM:et.
En liten tur till min gamla lumparstad i det vackra jämtland är ju inte heller fel.
Tyvärr kan jag inte vara med på 24-timmars i år då jag och min far skall deltaga i båtmetetävlingen på Tynderösundet på söndagen.
/Peter


Inga kommentarer: