måndag 9 juli 2012

Resulat och sammanfattning från Tynderösundet

Det blev Bröderna Wiström, Micke och Tomas, som fiskade hem första priset i båtmetetävlingen på Tynderösundet.
De vägde in 13,8 kg, mestadels abborre.
Tvåa blev far och son Jonsson, Håkan och Robin. De var inte långt efter med sina 13,4 kg.
Däremot ett litet hopp ned till trean som var Tauno Sampala med sin käresta, Seija Laitinen. Deras fångst vägde 6020 gram.
På fjärde plats slutade Egon Rongdén och "Bössa", som fiskade ihop dryga 5,5 kg.
Jag och min pappa, Kjell-Gunnar Forsberg blev femte lag på 5,2 kg.

Sammanfattningsvis så kan jag bara säga att fisket för vår del var helt ok fastän inte så bra som jag hade hoppats på.
Men ibland så känns det ändå som om man vunnit på något vis.
Jag fick fiska i fem timmar tillsammans med min pappa. Vi fick fisk, vi fikade och pratade samt fick njuta tillsammans av en vädermässigt fin kväll.
Sedan att resan hem på havet tog lite längre tid än beräknat då det hade blåst upp rejält, det gjorde bara det hela ännu mera minnesvärt.
/Peter



Inga kommentarer: