onsdag 1 augusti 2012

Ådalsserien fortsatt spännande efter deltävling 3 på Storsjön

När den tredje deltävlingen av fem, avgjordes på Storsjön, Bye rast, så hade både Micke Wiström och Yvonne Pettersson läge för att vid seger avgöra.
Nu blev det så att Hasse Borgström segrade i herrklassen på 3,9 kg, före Micke på 3,5.
Trea blev Håkan Jonsson på 3,1 kg.
I damklassen så vann Anne Persson på ca 1,8 kg före Yvonne på 1,3 kg.
Kvällens resultat gör så att spänningen fortfarande finns kvar till nästa tävling som går på onsdag den 8/8 på Habborrnsjöarna.
Jag slutade återigen på sjunde plats och fick sista prispengarna.
Både jag och Anne lyckades få varsin kilosbrax i våra påsar och för min del så innebar det att min slutvikt blev 2528 gram.
Sammanfattningsvis så bjöd inte Storsjön på något höjdarfiske men vädret var fint och tävlingsdeltagarna var trevliga och jag fick återigen lära mig något nytt.
"Stå inte för länge på samma ställe där botten är dyig. Då blir det svårt att komma loss".
/Peter


Inga kommentarer: