söndag 16 september 2012

Söderhamnsån bjöd på varierat fiske..

6-timmarstävlingen i Söderhamnsån satte punkt för den här säsongens mete för min del.
Jag hade trott och hoppats på ett roligt fiske och kanske en framskjuten placering.
Men signifikativt för i princip hela denna metesäsong så uteblev både placering och bra fiske.
Många hade dock ett väldigt bra fiske och de allra flesta som är med och tävlar därnere är mycket duktiga metare.
När vi var där för två veckor sedan så fanns det bästa fisket en bit upp i ån men denna gång så var det nästan tomt "uppe i stan" och fisken var mycket längre ned i ån.
De som anammat detta hade mycket bra fiske och de två bästa damerna hade båda över 9 kg efter det första 3-timmarspasset.
Anne hade 2,5 kg och jag fick ihop 1360 gram.
Andra passet började ganska bra för mig och jag hade nog 2 kg efter en halvtimme men sedan lämnade jag den platsen och skulle leta reda på ännu bättre fiske och då gick det åt pipsvängen.
Anne fiskade dock bra och vägde återigen in mer än 2,6 kg mot mina dryga 2 så sammanlagt så fick hon 5,2 kg och jag ca 3,5 kg. Laget som bestod av mig och Anne fick drygt 8,5 kg vilket inte räckte till någon framskjuten placering.
Nu är det nog slutmetat för denna säsong om det inte blir nåt enormt bra med fisk i Selångersån.
Mitt fokus kommer nu att finnas på den kommande vinterns pimpelfiske och redan imorgon så börjar jag att tillverka pimpelkrokar då jag har några beställningar som ska levereras innan säsongen startar.
Byta linor på spöna, putsa pirkar och klura ut något nytt kommer att vara det jag sysslar med på de lediga stunder jag får framledes.

/Peter

Inga kommentarer: