fredag 7 december 2012

Färgkrokar till försäljning


Tre nya färgkombinationer

Som många av er läsare känner till så har jag under alla mina år som tävlingspimplare tillverkat mina egna krokar. Ibland har jag sålt och ibland, pga tidsbrist, inte haft krokar till salu.
Jag har nu tagit fram 3 st nya färgkombinationer som jag vet funkar väldigt bra och som jag hoppas komma ge mig och flera, framskjutna placeringar på vinterns pimpeltävlingar.

Det som kan vara bra att känna till är att mina krokar innehåller garn samt minst 5 olika färger och skall i princip vara omöjliga att exakt kopiera. Det är ingen masstillverkning jag bedriver utan varje krok görs för hand med inlevelse och glädje och färgkombinationerna sammansätts med min erfarenhet som pimpelfiskare till vad jag vill tro, grymt bra krokar.
Det är dock viktigt att man tror på det man fiskar med och jag vill bestämt avråda från att använda maggott på mina krokar, då själva vitsen med krokarna är färgkombinationen och de huggmärken som skall locka fisken till att nappa.
Jag har själv inte satt en maggott på en färgkrok de senaste 30 åren och med tanke på att jag fått ganska bra med fisk och fått många framskjutna placeringar så vet jag att de funkar.
Ni som vill beställa krokar av mig kan självklart komma med förslag på egna färgkombinationer förutom de som finns ovan.
Ring mig på 0767937446 för beställning och prisuppgifter.
Mvh
Peter

Inga kommentarer: