söndag 16 december 2012

Första jämtlandstävlingarna avklarade

På lördagen skulle vi åka på den första deltävlingen i Sundsjöfiskarnas pimpelserie, men tyvärr så gjorde vädret och Annes förkylning, valet att stanna hemma ganska enkelt.
Lördagstävlingen avgjordes på Björsjötjärn och det var fina abborrar som drogs upp,
Medelvikten låg på 350 gram men fisken var svårflirtad. Esa Kölegård lyckades iallafall bäst och vann på dryga 6,2 kg. För fullständiga resultat så hänvisar jag till Sundsjöfiskarnas hemsida.

Söndagen bjöd på bättre väder och Annes förkylning hade lagt sig så vi begav oss till Skylsjön, ca 2 mil nordväst om Gällö.
Fiskesuget var enormt stort hos mig och även fast jag ganska tidigt förstod att det skulle bli svårfiskat och kanske inte de vikter som man brukar vara bortskämd med, så nötte jag på och borrade hål efter hål. Efter dryga timmen fick jag min första abborre och sedan kom det upp någon ströfisk här och var.

Vid invägningen så räckte mina dryga 2 kg till en andra plats bakom Leif Frank som hade 4 hg mer.
Lars Allerstam vann äldre herrveteranklassen på 2700 gram och hade med den vikten dagens tyngsta påse.
Bosse Nänzén vann herrveteranklassen på 1400 gram. Siv Gidhammar vann damveteranklassen på 1300 gram och Anne segrade i damklassen på 979 gram.





Sammanfattningsvis så var det inte det bästa fisket man varit på men vädret var bra, trevliga människor deltog och jag fick fisk. Mer kan man inte begära.

Nästa tävling blir Borgsjön den 29/12-12. Det ser man fram emot.
/Peter

Inga kommentarer: