lördag 19 januari 2013

Ännu en andraplats...

...blev resultatet för mig när den 3 deltävlingen av sex i Sundsjöfiskarnas pimpelserie, gick av stapeln.
31 st startande i ett väldigt gemytligt vinterväder (-4)på en lagomt trevlig sjö.
Jag började med en 2,5 km lång promenad och möttes längst bort på sjön av två ståtliga älgar som verkade nyfikna på vilka som precis intagit isen.
Jag, Leif Frank och hans bror, Tom, startade bredvid varandra men det var bara Tom som hittade fisk i första hålet.
Efter att jag borrat 6-7 hål och endast fått några 5 grammare så tog jag mitt pick och pack och vandrade över till andra sidan. Direkt fick jag några bättre abborrar så jag bestämde mig för att fiska av den kanten.
Tyvärr så kom inte fisket igång såsom jag hade önskat men jag nötte på och i mål räckte mina 4296 gram till en andra plats bakom Danne Eriksson som hade ca 1 kg mer.
Leif slutade trea på 3800, tätt följd av Tom på 3700.
Tyngsta påsen för dagen vägde duktiga Gun-Britt Magnusson in. Hon vann äldre damveteranklassen på 6900 gram.
Anne tog sin andra raka seger i damklassen och kunde med sina 2700 gram känna sig väldigt nöjd med sitt fiske.
Bosse Nänzén vann äldre herrveteranklassen på 3700 och Benka Wallin veteranklassen på 4094 gram.
Imorgon fortsätter serien på Hosjön och jag återkommer med rapport från den.
Fullständig resultatlista publiceras efter helgen på Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter



Inga kommentarer: