söndag 27 januari 2013

Tyngsta påsen i sista räckte till totalseger

Ännu kallare denna morgon när vi åkte, -21. Men bara -19 i starten vid färjeläget i Stavre, Revsundssjön.
idag så trodde de flesta att det skulle bli höga segrarvikter men ack vad fel vi hade.
Det stod klart ganska omgående att fisket var minst lika svårt som igår.
Det blev till att borra, borra och åter borra.
Inte förrän jag satt på en krok som jag hade när jag vann Vikinganappet för några år sedan.
Då började jag att få fisk. Fina abborrar på ca 2 hekto. Två i första hålet, fyra i nästa hål osv. Men huggsexan varade inte så länge men jag fick iallafall ihop dagens tyngsta påse på 3490 gram.
Esa blev tvåa på ca 1,5 kg.
Anne blev tvåa i damklassen och detta gjorde att både jag och Anne blev totalsegrare i respektive klass.
För mig var det tredje året i rad som jag vann serien och det känns väldigt bra då det är väldigt duktiga fiskare som är med och tävlar.
Fullständiga resultatlistor kan ni hitta på Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter

2 kommentarer:

Storm sa...

Kul läsning Peter.

Grattis till segern :)

Hae't Gött !

Anonym sa...

Grattis till er båda ! Double´ är inte fy skam !!

Hälsn. Kaj.