lördag 26 januari 2013

Svårfiskat på Revsundsjön

Ännu en kall morgon när vi gav oss iväg upp till Nor mellan Bräcke och Gällö för att fiska femte deltävlingen i Sundsjöfiskarnas pimpelserie. -20 visade termometern men som tur var så var det bara -16 på startplatsen.
Tävlingen hölls där det individuella SM:et gick av stapeln ifjol och jag visste att det skulle kunna bli riktigt svårt.
Jag gick västerut så långt jag hann på utgångstiden och samma sak gjorde Esa.
Han började liksom jag med en fin abborre i första hålet och vi trodde nog båda på ett bra fiske denna dag. I andra hålet fick jag två st 3 hg:s abborrar och Esa fick ytterligare en.
Men sen blev det tji.
Vi borrade och sprang som idioter men inte ett napp på de följande två timmarna.
På väg tillbaka stötte jag på Lars Magnusson som hade hittat en fläck som givit honom några kilon.
Inte förrän det var en halvtimme kvar så fick jag två abborrar till och sedan två till alldeles innan slutskottet.
Summa kardemumma, 7 abborrar.
Nu visade det sig att det var fler än mig som haft ett lika trögt fiske och mina 1725 gram räckte till en tredje plats bakom tvåan Leif Frank med 2,2 kg och dagens suveräne vinnare, Tom Frank med hela 5,9 kg.
Anne slutade två i damklassen efter att vägt in sina 5 abborrar som vägde 1143 gram.
Segrare i damklassen blev Benkas dotter Maja Olsson med ca 2 kg.
Kjell Olsson segrade i äldre herrveteranklassen och blev med det dagens största skräll enligt Bosse Nänzén och Hasse Magnusson.

Lars Magnusson vann veteranklassen med 4140 gram. Ellenor Johansson vann damveteran och Ulla Ifren segrade i äldre damveteranklassen.
Sara Laggren vann äldre damjuniorklassen.
Fullständig resultatlista hittar ni på Sundsjöfiskarnas hemsida på söndagkväll.

Dagens, kanske årets minsta abborre fick en person som vill vara anonym men han brukar fiska väldigt nära vassen.
/Peter






Inga kommentarer: