fredag 25 januari 2013

Revsundssjön Nor på lördagen den 26/1

Sundsjöfiskarnas 5:e deltävling av 6 i pimpelserien, avgörs på fjolårets SMvatten.
Jag har precis knutit på fräscha linor, putsat pirkar och bytt snappers för att vara väl förberedd på det väldigt speciella fisket som troligtvis väntar imorgon.
Jag fiskade parallelltävlingen ifjol på SM:et och slutade tre med dryga 7 kg och det speciella med det var att jag fick all fisk i ett hål sånär på 2 små stackare.
Det var nog så för många och jag förväntar mig ett liknande fiske imorgon.
Så det som gäller är att borra utav av bara tusan och aldrig ge upp trots att det förmodligen kommer att kännas hopplöst långa stunder.
För rätt som det är kliver du på ett sånt där "grishål" och då gäller det att du har grejerna iordning.
Snittvikten brukar ligga på ca 2.3 hg och abborrarna är som jämtlandsabborrar ska vara, elaka och tuffa.
Vi får hoppas på att kvicksilvret inte sjunker alltför lågt imorgon så kan det säkert bli en härlig dag.
/Peter

Inga kommentarer: