torsdag 21 februari 2013

Isläget på Torpsjön

Jag har nyss pratat med min tremänning Emil från Fränsta som varit ned på Torpsjöns is och rapporterar att det inte är nåt vatten på isen.
Det är bra före, kanske ett par decimeter snö, men mycket skoterspår som är hårda.
Det verkar ju lovande inför söndagens tävling.
Torpsjön brukar alltid leverera bra fiske och vinnarvikten brukar vara mellan 15-18 kg.
Chansen att hitta dom riktigt stora abborrarna är väldigt stor och varje år mig veterligen så har det tagits ett antal abborrar över kilot.
På söndag så är det en storabborrtävling i den vanliga tävlingen.
Insatsen är 20 kr för den och den som drar upp den största abborren vinner alla pengarna.
Jag hoppas att det blir många som kommer och jag tror och hoppas på ett riktigt roligt fiske.
Väl mött.
/Peter

Inga kommentarer: