måndag 4 mars 2013

Information gällande Jämtcupen

Jag blev lite förvånad då jag i morse fick reda på att årets Jämtcup enbart är en lagtävling.
Man tävlar inte som tidigare år jag varit med både individuellt och i lag.
När jag nu pratat med ett antal personer som liksom jag inte visste detta så lägger jag ut denna information.
Det står ingenstans i inbjudan om att förutsättningarna har ändrats till årets Jämtcup.
Jag kanske har fått det berättat för mig men lyssnat ouppmärksamt men hade jag vetat det innan jag anmälde mig så hade jag inte varit med.
Tävlingsfiske är mitt liv och jag är en tävlingsmänniska. Jag älskar att möta andra duktiga fiskare och spänningen inför och under tävlingarna är min drivkraft.
Jag har alltid tyckt om att fiska i lag men då har det samtidigt varit en individuell tävling parallellt. Men så blir det inte denna gång.
Hur jag än vänder och vrider på det här så förstår jag inte syftet med att ta bort den individuella tävlingsdelen.
Klart att det blir lite mer info att skriva in i datorn men med dagens fina excelprogram som funnits 15-20 år så finns det inga problem, tycker jag. Man behöver inte vara ett datasnille för att skriva in namn och vikt. Resten sköter i princip dataprogrammet.
Några jag pratat med idag är väldigt tveksamma till att deltaga i årets Jämtcup trots att de anmält sig men jag och Anne har bestämt att vi ska vara med då klubben har betalt in startavgiften i förskott åt oss.
Jag hoppas inte att någon tar illa vid sig av det jag skriver nu. Man måste skilja på sak och person.
Jag kommer att framföra mina åsikter på Årsmötet till helgen och kanske kan någon övertyga mig varför årets upplägg av Jämtcupen är bättre än tidigare upplägg.
/Peter

Inga kommentarer: