lördag 9 mars 2013

Rapport från Jämtcupens första dag

Om det dåliga fisket på dagens första tävling berodde på att det var -27 grader vid start, det får vara osagt.
Mitt lag fick ihop drygt 3,1 kg och vi låg på den vikten långt bak i resultatlistan efter deltävling 1.
Vi hade ett fantastiskt väder under hela dagen och en bit in på förmiddagen hade temperaturen stigit till behaglig 7-8 minusgrader.
Den andra tävlingen började inget vidare för mig. Jag gick långt upp till vänster på sjön i det "tunggådda" föret och fick borra 6-7 bomhål innan jag bestämde mig för att gå tillbaka till startviken. Det hade nog gått en timme innan jag fick den första abborren. Jag märkte dock att det var fler än jag som hade dåliga fisken. Men när jag börjat fiska längre in i viken på ca 2 m djup så började jag att få igång fisken. De var svårflörtade men min favoritkrok i vinter,Viking, gjorde mig inte besviken. När de 2,5 timmarna var slut så kunde jag lyfta ur ca 4 kg abborre ur skryllan och laget vägde in 4,7 kg och på det tror jag att vi hamnade på tredje-fjärde plats.
Inga resultatlistor har ännu inte redovisats så jag återkommer imorgon kväll med slutresultat och sammanfattning från hela Jämtcupen.
Imorgon väntar Svänglingen och förhoppningsvis ett betydligt bättre fiske.
/Peter

Inga kommentarer: