söndag 10 mars 2013

Sammanfattning och slutresultat Jämtcupen 2013

Idag var det den sista deltävlingen av tre och det var nästan lika kallt vid startplatsen som igår. - 24 grader men en strålande sol och helt vindstilla.
Efter gårdagens två tävlingar låg jag och mina lagkompisar, Jan Svensson och Kjell Olsson på en delad åttonde plats.
Annes lag med Bosse Nässén och Siv Gidhammar låg på en sjätteplats.
Innan tävlingen hade jag bestämt mig för att fiska längst västerut på sjön, där jag vann första och enda gången som jag tidigare fiskat på Svänglingen.
Döm om min förvåning när hela det området var avruskat pga... ja vadå?
Men det var bara att gilla läget och jag bestämde mig för att gå tvärsöver sjön och börja mitt fiske på ett stort grundområde.
Anne skulle följa med Bosse och Siv till ett annat område lite längre upp i sjön.
Jag började med att göra tre bomhål innan jag hittade på ett bra hål där jag säkert fick ett par kg. Bra början.
Sedan var det att borra och borra. I ungefär vart tredje hål fick jag fisk och jag fick ganska bra jämfört med många av de fiskare runtomkring jag hade någorlunda koll på.
När de tre timmarna hade gått så kände jag att jag fick vara ganska nöjd med dagens fiske. Det var ju betydligt bättre än igår iallafall.
Vid parkeringen såg jag att Bosse höll på att hjälpa Anne med att tömma hennes fisk i en annan påse och jag såg att hon nog hade fem kilo. Deras sammanlagda vikt blev dagens högsta på 14900 gram.
Jag och mina lagkompisar hade också fiskat bra och kom tvåa idag med 13400 gram. Jag tror att jag hade dagens högsta individuella vikt med ca 8600 gram.
Våra resultat kunde dock inte rubba de båda topplagen men Annes lag blev totaltrea och mitt lag blev fyra sammanlagt så det får man vara väldigt nöjd över.
Efter tävlingen var det årsmöte och prisutdelning och före det hade vi intagit en väldigt god sjömansbiff.
På årsmötet blev det iallafall bestämt att nästa års Jämtcup återgår till att fiskas både individuellt och i lag. Den enda ändringen mot ifjol är att mörten kommer att räknas.
Det kommer att hållas ett extra årsmöte framöver där man ska besluta om DM:et skall avgöras under två dagar. Individuellt och i lag.
Till slut vill jag bara tacka Bergsfiskarna för en väl genomförd Jämtcup.
/Peter
Resultatlista hittar ni på Bergsfiskarnas facebooksida http://www.facebook.com/Bergsfiskarna?ref=ts&fref=ts

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej peter stis här avruskningen beroode på att några hade varit där dan innan och mäskat för att få mört det berättade peo på mötet innan tävlingen bra fiskat av både dig och ann ha en trevlig kväll mvh stefan göransson

Peter sa...

Hej Stefan. Den avruskning du pratar om låg snett nedanför parkeringen. Den jag pratar om var längst ned i sjön och där hade dom inte mäskat och fiskat mört.
Mvh
Peter