fredag 29 mars 2013

Kort info från Bybergspimpeln

Många hade tagit sig till Bysjön i Byberget då tävlingen firade 10 år. Ca 150 startande.
Jag, Anne och Sture åkte tillsammans från Sumdsvall och vi hade alla tre förhoppningar om ett bra fiske.
Leif Frank ville prova en ny pirk som jag fiskat på de sista tävlingarna så han knöt på en Piraten 45 mm S/G innan start.
Min tanke var att gå tvärsöver sjön dit jag var ifjol men då föret inte var av det bästa slaget så vände jag halvvägs och bestämde mig för att fiska i startviken. Inget bra val med facit i hand.
Jag fick ihop 2300 gram som med nöd och näppe räckte till en plats bland de 10-12 bästa i herrklassen.
En norrman hade dagens tyngsta påse på ca 6 kg. Leif Frank fiskade återigen bra och blev trea med 4,2 kg. -Bästa pirk jag fiskat på var hans kommentar efter tävlingen.
Anne fiskade ihop dryga 1400 gram och slutade på 5-6:e plats.
Urban Melander segrade i Herrveteranklassen på 4,5 kg. Egon Rongdén femma på 3,5 kg.
Norsk segrarinna i damklassen och tyvärr så kommer jag inte ihåg segrarinnan i damveteranklassen men jag återkommer med kompletta resultatlistor.
Slutsummering: Halvdant fiske men ett fantastiskt prisbord och ett bra genomfört pimpelarrangemang.
/Peter

1 kommentar:

GA-bloggen sa...

Tror det var denne tävlingen som Tommy Strengelsrud vann på 5,5 og Kjersti Solli vann DS.