söndag 7 april 2013

Emil vann på Edebosjön

Dagen till ära så fick jag och Anne åka med fiskekompis Sture Norman till tävlingen.
En tävling som avgjordes i ett blåsigt, snöigt, mulet och soligt väder.
Jag bestämde mig tidigt för att gå längst upp till höger på sjön men jag ändrade mig efter några hundra meter då det verkade vara så många som hade tänkt samma tanke på var de skulle fiska på sjön. Så jag, Anne och Sture stannade i starten.
Fisk direkt i första hålet men betydligt mindre abborrar mot de som jag fick på sjön för två år sedan. Jag fiskade rätt så hyfsat första timmen men sedan blev det glesare med fisk i hålen.
Vid invägningen så visade vågen på 4471g vilket gav mig en femte plats i herr-elitklassen.
Anne fick dryga 1100 gram och blev trea i damklassen. Sture fick ihop 2,8 kg och slutade tvåa i herrveteranklassen.
Dagens tyngsta påse hade Emil Sjöberg på dryga 9 kg.
Tvåa i herrklassen blev Lars jonsson på 6.1 kg. Trea kom Johan Dammström på 5,9 kg. Fyra Johan Sjölén på 4,7 kg och sedan jag då.
Herrveteran vann Perti Koukalainen med 4,9 kg.
Damklassen vanns av Maria Bergman på 2 kg.
Damveteran vann Birgit Smith.
/Peter

Inga kommentarer: