söndag 7 april 2013

Resultat och sammanfattning från Hovdsjön

6 timmar i snöstorm är väl kanske inte det man allra helst önskar sig på en lördag, men för min egen del så var det helt okey.
Jag började tillsammans med Peo Nilsson längst upp i östra delen av sjön och liksom många gånger tidigare denna vinter så var den första halvtimmen den bästa delen av tävlingen.
Jag tror att jag hade ca 5 kg då. Men sedan blev det lite trögare fiske och det gällde att borra nya hål i den 80-centimetertjocka isen.
Efter 6 timmars fiske och borrande var man rätt så slut i både armar och rygg.
Jag vägde in 10 545 gram men förstod att det inte skulle räcka till någon topp-tre placering.
Dagens tyngsta påse hade Ivar Borthen som fiskat ihop drygt 20 kg mört. Jesper Dyhrberg hade dryga 14 kg och Steve jakobsson dryga 11. Jag fick se mig slagen av Jens Hamrin med 30 gram men slutade iallafall på en 6-7:e plats.
Herrveteranklassen vanns av en Falufiskare på dryga 14 kg.
Damveteranklassen togs hem av Gun-Britt Magnusson på dryga 6 kg.
Damklassen tog Marie Magnusson hem på 4,5 kg. Anne fick ihop 2,5 kg.
Komplett resultatlista kommer att läggas ut på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.
/Peter

2 kommentarer:

BoE´s Blogg sa...

Hei Peter.
Det var ikke börre som vant på hovdsjön.
Det er Ivar Borthen.
Mvh
Börre.

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Hej. Jag är ledsen att jag blandade ihop namnen.
Jag ändrar segraren till Ivar Borten och ditt namn, Borre, lär jag nog få skriva in i någon resultatlista snart. Vi syns på Borgsjön.
/Peter