fredag 5 april 2013

Gunnarsson tyngst på Svänglingen

Inför fredagens kvällstävling på Svänglingen så var både Annes och mina förhoppningar höga.
På sista Jämtcupstävlingen i år så fick Anne ca 5 kg och var verkligen delaktig i deras lagseger på 15 kg. (Bosse Näsén och Siv Gidhammar övriga lagmedlemmar)
Jag själv hade drygt 8 kg då och som jag uppfattade det, den tyngsta påsen då.
Men liksom flera gånger tidigare denna vinter så har fisket inte blivit som man hoppats på.
Jag började där jag fick så bra tidigare i vinter men fick bara någon ströabborre här och där.
Efter ca en timme begav jag mig mot Anne i tron om att det skulle vara bättre där men jag fick inte igång fisken där heller.
Jag fick nöja mig med 4269 gram som räckte till en femte placering.
Etta i herrklassen blev Stefan Holmudd på ca 5 kg. Tvåan kommer jag tyvärr inte ihåg namnet på. Trea Jesper Dyhrberg på 4,6, fyra Steve Björk på 4,3 kg.
Damklassen tog Gun_Britt Magnusson hem på 4,4 kg, tvåa Carina? Widerberg på 2,5 kg och trea Ellinor Johansson på 1,9 kg. Anne hade drygt 1400 g och slutade femma eller sexa.

Dagens Tyngsta påse hade Tommy Gunnarsson med ca 5,5 kg, tvåa Lasse Sundberg 4,5 kg, trea Lars Gullstrand och fyra Hans Magnusson 3,4 kg.

Kompletta resultatlistor kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: