onsdag 29 maj 2013

Resultat kvällskula i Sundsvalls hamn

En strålande fin försommarkväll inramade metetävlingen i hamnen.
Det vakade lite varstans och det var en del verkligt fina fiskar som var i ytan och slog, men tyvärr var det en sådan kväll när de inte var i tagen.
Jag fick först några små snorgärsar innan flötet sjunk sådär långsamt, kraftfullt som man vill att det ska göra.
Jag gjorde mothugg och kände det tunga gunget från en fisk som måste ha vägt över kilot.
Men den följde bara med en meter och sedan klev den av.
Detta scenario upprepades en tre-fyra gånger innan jag kände mig tvungen att byta krok.
Jag knöt på en Kamasan B525 stl 12 och agnade på en ny mask. Det tog ca en minut och sedan sjönk flötet.
Den här gången så fastnade fisken riktigt och efter en liten fight kunde jag håva en fyra hektos abborre.
Tyvärr så var det ingen riktig fart på fisken idag men det kom upp lite fisk lite varstans. Jag såg att Anne tappade ett par fina braxar på andra sidan men hon fick också någon abborre då och då.
När tävlingen var slut så visade det sig att Thomas Wiström återigen hade fiskat bäst och han segrade på drygt 2,3 kg. Jag kom tvåa på strax under 2 kg och Micke Wiström tog tredje priset med 1300 gram.
Lennart Jonsson kom fyra på dryga 6 hg. Anne blev femma på dryga 5 hg endast 5 gram före sexan Robin Jonsson.
/Peter

Inga kommentarer: