lördag 3 augusti 2013

DM i mete Jämtland/Härjedalen avgjort

Jag och Anne for tidigt i morse upp till Östersund för att fiska DM i traditionellt mete.
Målet som alltid är ju att kvalificera sig till nästa års SM.
Då fisket brukar vara rätt så svårt i Storsjön så räknade jag inte med några våldsamma vikter, men kanske hade jag trott att det skulle bli betydligt högre än vad som blev.
Vi fiskade på Frösösidan och det blåste rätt så kraftig pålandsvind.
När starten gick så såg jag flera som fick fisk direkt och även jag fick en liten abborre på bottenmete på första kastet.
Men sedan blev det långt mellan nappen. Jag lyckades på nåt sätt gneta ihop 9 st abborrar som vägde 602 gram totalt. Det räckte till en andra plats och en SM-biljett. Det var för övrigt min tredje andraplacering på rad i Mete DM.
Segraren,Håkan Löfqvist, slog mig med 10 gram. Trea blev Olle Lundin med dryga 5 hg.
Anne hade fiskat bättre än mig och med sina 804 gram blev hon tvåa bakom Agnes Karlsson, 1100 gram ca.
Trea i damklassen kom Marie Magnusson med 464 gram.
Lagtävlingen stod jag och Anne över då det inte finns tillräckligt många herr och damseniorer i klubben för att ställa upp med renodlade lag. Då kändes detockså för drygt att tävla ytterligare 4 timmar och inte vara hemma i Sundsvall förrän kl 12 på natten.
Jag återkommer med kompletta resultatlistor från alla klasser både individuellt och i lag så fort dessa är färdiga.
/Peter







Inga kommentarer: