söndag 26 januari 2014

Kyrksjön i Bergsjö gav en andra plats

Då jag och Anne valde att stanna hemma från Sundsjöfiskarnas serietävling igår pga av kyla och blåst så försvann också mina chanser att för fjärde året vinna serien.
Dock tycker jag att minus 16 och en vindstyrka på 12 m/s i byarna är för extremt att fiska i.
Därför bestämde jag mig för att fara ned till Bergsjö och fiska FK Huggets tävling på Kyrksjön idag.
Jag fick åka i fint sällskap med Håkan Jonsson samt Micke och Thomas Wiström.
Då isen hade lagt sig sent på Kyrksjön så var vissa partier avstängd pga för dålig is. Bl a så var mitt favoritställe bortsnitslat. Så jag fick välja ett nytt område att fiska på och det gick rätt så bra det med.
Jag tror att jag hade över 400 abborrar som tillsammans vägde drygt 5 kg så det var inga tungbumlingar man fick. Dock hade jag en 150 grammare och en 80 grammare som bonusfiskar.
Dagens segrare hade lite större snitt på sina fiskar och en riktigt fin bonusabborre på 1318 gram.

Resultatlista
Junior:
1:a Oskar Pettersson 1288gr
2:a Albin Eriksson 616gr
3.a Daniel Westling 400gr
Dam:
1:a Anna-Greta Helmersson 3640gr
2:a Kerstin Mattsson 2492gr
3. Kerstin Johansson 2122gr
Herrveteran:
1:a Leif Stockhaus 4685gr
2:a Karl-Magnus Andersson 4515gr
3.a Sune Andersson 4425gr
Herrseniorer:
1:a Mikael Rehnman 8596gr
2:a Peter Forsberg 5045gr
3:Johan Sjölén 3845gr

Uppskattningsvis runt 40 deltagare.

Inga kommentarer: