tisdag 11 februari 2014

Gällö eller Strömsund i Påsk?

Jag har läst på nätet samt pratat med en del personer som är i valet och kvalet var man ska tävla i Påskhelgen.
Pratade också med en fiskekompis idag där vi diskuterade detta med varför man ska konkurrera om tävlingsfiskarna inom samma landskap när vi blir färre och färre som sysslar med pimpelfiske.
Tänk om vi kunde turas om vartannat år med att hålla i arrangemangen.
Exempelvis så borde det vara lämpligt att Strömsund arrangerar tävlingarna där de gånger vi har sena påskar såsom i år. Men vet man att tävlingarna ligger antingen i Gällötrakten eller i Strömsund så kan man i god tid planera sitt Påskfiske.
Jag tror att både klubbarna och hotell och stuguthyrare skulle tjäna mer pengar också om man fick dit mer människor även om det är vartannat år.
Som vintrarna har börjat sett ut så kommer MÅNGA pimpelsugna sörlänningar att resa upp till Jämtland.
Tänk också vad roligt att få konkurrera med de allra bästa fiskarna Sverige under en hel Påskhelg.
Det tror jag också skulle locka många nya fiskare att börja med tävlingsfiske.
Jag hoppas och tror att det inom en överskådlig framtid kommer att bli som jag önskar och att vi försöker hjälpa varandra istället för att stjälpa varandra.
/Peter

Inga kommentarer: