lördag 1 mars 2014

Kort summering av Jämtcupens två första tävlingar

Jag och Anne åkte kl.05.00 från ett grått och regnigt Sundsvall för att mötas av ett snöigt och vintrigt Stugun.
Första tävlingen avgjordes på Östra Mörtsjön och efter att vi fått reda på vilka lagkompisar man skulle fiska med så var det dags för utgång. Jag, Solveig Svee och Fransson bildade ett av Sundsjöfiskarnas 6 lag.
Vi var många som gick österut på sjön och jag startade tillsammans med bl a Tomas Larsson och Micke Rehnman.
Jag hann inte få ned pirken förrän första abborren högg sedan fick jag snabbt ihop ett och ett halvt kilo.
Då trodde man på riktigt kanonfiske men ack vad jag bedrog mig. Efter det första hålet gick jag tom en dryg timme och sedan hittade jag bara små små abborrar. Jag vägde in drygt 3,7 kg och kanske var jag bland de 10 första på det. Fransson fiskade ihop 4,3 kg och Solveig dryga 6 hg så vi hamnade på totalt 8,6 kg.
Anne fiskade bra och blev etta eller tvåa i damklassen med sina 2,2 kg. Hennes lag med Leif Frank och Bosse Nässén fick ihop drygt 10 kg.
Tyngsta påse på den första tävlingen hade Tony Åström, Bergsfiskarna som fick ihop 7,9 kg.
Den andra tävlingen avgjordes på Västra Mörtsjön och där gick det lite bättre för mig. 8470 gram var nog näst tyngsta påse efter Per-Erik Fribergs 9,7 kg;s påse.
Nu fiskade flera av de som var långt framme efter första tävlingen lite sämre så jag tror att jag ligger hyfsat till inför morgondagens avgörande tävling på Fisksjön.
Mer och utförligare info kommer imorgonkväll.
/Peter

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är fan bäst!!!!! Så jäkla kul att läsa dina komentarer,ha de gott å skitfiske.

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack så mycket, Björn.