söndag 2 mars 2014

Seger i Jämtcupen


Inför den sista deltävlingen så låg ledde jag 2014 års Jämtcup men efter första halvtimmen så trodde jag att det var kört för min del. Jag såg att alla runt mig drog fisk på fisk. Stora, fina abborrar och själv hade jag 3 st av modell mindre. Sedan fick jag ett 8 fiskarshål och sedan något med 4-5 abborrar i. Så sakta men säkert så växte
innehållet i skryllan och efter tre timmars fiske så kunde jag väga in 8,1 kg.
Dagens tyngsta påse hade Leif Frank med 9,1 kg.
Så det var spännande att vänta på det slutgiltiga resultatet under tiden mat intogs och Sportfiskarna Jämtland/Härjedalens årsmöte avklarades.
Mitt lag låg sexa inför sista tävlingen men både Frasse och Solveig fiskade bra så vi hade 19 kg tillsammans som borde tagit oss uppåt i prislistan.
Sveg la beslag på de tre första platserna i lagtävlingen men mitt lag blev fyra och det var jag riktigt nöjd med.
Jag själv lyckades hålla undan för norske Remi Andre och trean Anders Olofsson, Bergsfiskarna.
Fantastiskt roligt.
Mer information och resultatlistor kommer så fort Brunflofiskarna lagt ut resultat

ltatlistorna på sin hemsida.

Inga kommentarer: