måndag 14 juli 2014

Bosse Nässén vann i Pilgrimstad


Den väldigt roliga och årligen igenkommande metetävlingen i Pilgrimstad avgjordes på söndagseftermiddagen.
Trots ett fantastiskt prisbord och ett spännande fiske så lockades inte mer än ca 30-40 fiskare.
Jag och Anne kom direkt från Landön, där vi tillbringade några nätter med att fiska Röding och de enda spön vi hade med oss var bottenmetespöna.
Anne började med 3 snabba 2 hg:s abborrar på de fyra första kasten medan jag fick titta på utan det minsta ryck i linan. Efter en halvtimme fick jag dock en 30 grammare som följdes av en 150 grammare.
Jag insåg att ett platsbyte var på sin plats så jag förflyttade mig en bit åt vänster och där stod Peo Nilsson och drog abborre efter abborre.
Inte förrän det var en halvtimme kvar så började det nappa riktigt bra för mig. Korta kast gav fisk på alla utlägg och även om det inte var den största sortens abborre så växte innehållet i påsen sakta men säkert.
Anne fick totalt 6 abborrar som tillsammans vägde 980 gram. På det blev hon näst bästa dam, 70 gram efter Sanna Karlsson. Då det var en sammanslagen klass så kom Anne kanske 10-12:a totalt.
Efter min fina sista halvtimme så kunde jag väga in 1843 gram, vilket räckte till en fin fjärde plats.
Mot tidigare nämnde Bo Nässén fanns det inte så mycket att göra. Han fick ihop 2,5 kg och tog hem vinstpengarna (1500:-). Tvåa kom Bybergspojken Urban Edgren på dryga 2,1 kg. Långväga gästen Åke Öhgren tog tredje priset på 1900 gram ca.
/Peter

Inga kommentarer: