torsdag 10 juli 2014

Micke och Karin vann i Sundsvalls hamn

Onsdagskvällens metetävling i Sundsvalls hamn avgjordes i strålande sommarväder, ca 30 grader varmt och det gynnade abborrfisket, i alla fall lite längre ut i havet.
Jag, Robin och Lennart J började vid småbåtshamnen och den syn som mötte oss var fantastisk. Det fullkomligen kokade av fisk nedanför oss. Stora, läs 3-5 hg:s abborrar och mörtar stod i klungor och våra förhoppningar steg inför vad denna tävling skulle ge för vikter.
Men när vi började att fiska så var det bara enstaka fiskar som valde att nappa. De flesta var riktigt stora, men det var bara Robin som fick lite fisk att tala om.
Jag valde då att försöka längre upp mot Selångersån men det var "tvärdött" där.
Så efter att ha gått bort en timme av tävlingstiden så kom jag tillbaka dit jag startade och där fick jag lite grann.
De som hade valt att gå längre ut från hamnen, ned mot Postterminalen och längre hade däremot haft betydligt bättre fiske.
RESULTATLISTA
Damklass
1:a Karin Hofling 2860g
2:a Ing-Marie Dahlberg 2150g

Herrklass
1:a Micke Wiström 6360g
2:a Robin Jonsson 4450g
3:a Roger Hofling 4090g
4:a Lennart Jonsson 3530g
5:a Karl-Johan Burström 2370g
6:a Greger Dahlgren 2190g
7:a Tomas Wiström 1650g
7:a Håkan Jonsson 1650g
8:a Peter Forsberg 1340g
9:a Bengt Pettersson 900g
/Peter

Inga kommentarer: