måndag 8 september 2014

Lite statistik från metartävlingarna i Sundsvall under sommaren 2014

Fram till dags datum har vi anordnat 8 st metetävlingar i Sundsvall med omnejd under juli-sep 2014.
Vi har totalt varit 73 st deltagare som vägt in fisk på dessa tävlingar.
Totalt har det kommit upp 255588 gram fisk.
Detta innebär en snittvikt på 31995 gram per tävling.
Snittvikten per deltagare och tävling hamnar på 3501 gram.
Jag har deltagit på alla 8 tävlingarna och min snittvikt blev 4022 gram.
Antalet deltagare har varierat mellan 7-13 deltagare per tävling vilket innebär ett snitt på 9 deltagare.
Jättebra siffror tycker jag förutom deltagarantalet som jag hoppas stiger till nästa år då vi kan bjuda på ett så pass bra fiske i Sundsvall med omnejd.
Vi har ju minst en tävling kvar så jag får väl justera siffrorna då alla tävlingar är fiskade men jag tror inte att det kommer att skilja så mycket.
/Peter

Inga kommentarer: