fredag 6 februari 2015

Imorgon startar PimpelSM-2015

En av årets absoluta höjdpunkter går av stapeln den kommande helgen. Pimpel-SM, där man på lördagen tävlar individuellt och på söndagen tävlar i lag och representerar sin fiskeklubb.
För att få deltaga har man kvalificerat sig via uttagningstävlar föregående år via sk DM- tävlingar.
10-15 procent av de startande kvalificerar sig och på SM:ET nästföljande år möts de som varit bäst från respektive distrikt runt om i landet.
Då förstår ni hur svårt det är att vinna ett SM då man ska ut på isen och möta 600 hundra duktiga fiskare från hela Sverige.
Jag tycker det är grymt viktigt att ha en plan innan man beger sig ut på isen och till detta SM har det smidits planer runt omkring detta avlånga land. Nackdelen med att SM:ET ligger så långt fram i tiden är att man hinner revidera sin plan fler än en gång. Jag tror att den plan som gäller nu är min plan nr. 100 ungefär.
Men som sagt, även om det är tuffaste motstånd man möter så har man en förväntan innan start som är mycket högre än inför en vanlig tävling på hemmaplan.
Jag har alltid sagt, att vinner jag SM- guld individuellt så kan jag lägga grejerna på hyllan och det står jag nog fast vid. För en pimpelfiskare är det det största man kan vinna.
Nu är klockan strax 21.00 och det är inte långt kvar till läggdags. Det är ju den viktigaste tävlingen på hela året imorgon och då gäller det att vara utvilad. Jag återkommer med en rapport efter morgondagens fiske. Hoppas att du tittar in på bloggen och läser då med.
God Natt/ Peter

Inga kommentarer: