måndag 9 februari 2015

En kort sammanfattning från SM i pimpel

På lördagen så avgjordes den individuella delen och trots att mina förhoppningar var stora så kanske mitt sunda förnuft sade mig att någon av de som kände vattnet sedan tidigare skulle ta hem segern och topplaceringarna. Jag och Leif Frank bestämde oss för att börja ca 2 km från startplatsen och fiska oss hemåt, men det var inte rätt taktik för dagen. Små, små abborrar nappade men inte alls så intensivt som man hade önskat. Som mest fick jag 5 fiskar i ett hål annars var det 1-3 per hål. Med en medelvikt på 10-15 gram så tyckte jag att mina 3124 g var en godkänd vikt. Leif hade 270 gram mindre än mig. Men min placering blev en blygsam 53:e plats av 134 startande.
Vann gjorde en av favoriterna, Leif Lothström på 8495g. Tvåa kom Jesper Dyhrberg på 7835g och tredjeplatsen tog Mikael Rehnman på 7105g. Janne Johansson knep fjärde platsen.
Lars Gullstrand vann herrveteranerna på 6125g. Övriga vinnare och placerade seResultat SM individuellt
På söndagen fiskades lagSM och mitt lag bestod av mig, Leif Frank, Tom Frank och Danne Eriksson.
Denna tävling avgjordes på Ösjön och det var lite bättre fiske än på lördagen men lika små abborrar.
Vi fiskade ihop 16985 g och segrarna fick ihop dryga 19700 gram. Så det var lite som skilde men vår vikt räckte bara till en 9:e placering av 31 lag. Godkänt men inte mer. Resultatlista klicka länken ovan.
Sammanfattningsvis så blev SM i Dalarna en besvikelse för mig och nu gäller det att hitta tillbaka till det jag vet att jag kan. Men det är svårt då självförtroendet sviktar.
Till helgen blir det riktigt fiske igen när det tävlas på Bensjön och Sundsjön. DÅ.......
/ Peter

Inga kommentarer: