lördag 14 februari 2015

Tvåa bakom Rehnman på Bensjön











De allra flesta som deltog i lördagens pimpeltävling på Bensjön tror jag hade ett riktigt roligt fiske.
Abborrarna var väldigt huggvilliga bara man hittade dom.
Jag och Anne gick denna gång på en för oss helt ny plats och vi hade bra fiske båda två, även om jag hade långa perioder under tävlingen som bara bjöd på ett idogt borrande. Anne satt ett hundratal meter öster om mig och jag såg att hon fick fisk väldigt ofta. Jag började att fiska betydligt närmre land än vad hon gjorde och inte förrän jag kom ut lite längre så började det nappa riktigt bra.
Jag kände mig dock lite missnöjd med mitt fiske på väg in efter slutskottet, men när vågen visade på 14,2 kg drygt så kunde jag inte klaga alltför mycket. Många hade stora påsar men det var bara omöjlige Mikael Rehnman som hade mer än mig. 15,4 kg stannade vågen på för Micke.
Anne hade sin bästa vikt någonsin och hennes 7,7 kg räckte till en finfin andra plats bakom Siv Gidhammar med 8,9 kg.
Hasse i Vassen vann veteranklassen på 9,8 kg och duktige junioren David Ödmark vann dito klass på 9,3 kg.
Fullständiga resultatlistor kommer på sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: