söndag 15 februari 2015

Janne Johansson slog Svenskt rekord på Sundsjön.

Då Sundsjökulan avgjordes idag så stod inte jag eller Anne på startlinjen då det var andra saker som prioriterades.
Jag fick dock en tidig rapport att Janne Johansson från Sollefteå hade haft ett monsterfiske.
Han vann på dryga 45 kg före tvåan Micke Rehnman på 17. Trea Lars Westlund på 15 kg.
Bara att bära in den mängden fisk är en stor prestation i sig.
Högre vikter har tagits på tävling tidigare men då har det varit på havsvikar, vilket är väldigt annorlunda. Men mig veterligen så har ingen varit i närheten av denna vikt på tävling någongång tidigare. Det närmaste jag vet är Anders Bergmans 34,5 kg på Borgsjön för ett antal år sedan.
Jag tror inte att det kommer att bli vanligt i framtiden med såna här vikter så för Janne är det bara att njuta av bedriften och stoltsera med att ha det inofficiella svenska rekordet i vikt på en pimpeltävling.
Resultatlistor kommer inom kort på Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter

Inga kommentarer: