söndag 8 mars 2015

Anne och Janne vann i Kungsgårdsviken

Trianas fina pimpeltävling på Kungsgårdsviken lockade ett stort antal fiskare.
Som vanligt när Fiskeklubben Triana står som arrangör så lockas många damer och många juniorer, vilket jag tycker är extra roligt.
Jag, Anne och vår fiskekompis Sture valde att åka upp mot Kramforstrakterna i dag och inte till Kälarnes lagtävling och det behövde vi inte ångra.
Strålande solsken och 8 plusgrader inramade inledningen av tävlingen och jag gick tillsammans med Micke Moberg tvärs över hela fjärden för som alla vet är gräset alltid grönare på andra sidan.
Anne och Sture stannade däremot kvar på startområdet och det var ett bra val.
Min början på tävlingen var 2,5 timmar idogt borrande och resultatet ganska måttligt med 20-30 grams abborrar. Men skam den som ger sig. Med en timme kvar så hittade jag lite bättre storlek på fisken och vips så växte innehållet i skryllan.
Ett riktigt gohål fick jag och bara minnet av dessa 2-4 hg:s abborrar som slogs om min pirk under 10 min, gjorde denna dag till något extra. Vilken härlig känsla när man gör motrycket och man känner att det sitter en tung fisk på kroken. Oslagbart!
Vid invägningen så såg jag att många hade rätt så stora påsar och Annes kasse såg riktigt tung ut.
Det visade sig att Annes 6223 gram räckte ända till seger i damklassen.
Mina 9100 gram räckte också långt. Inte ända fram till vinst men en fin andra plats fick jag bakom alltid duktige Janne Johansson som segrade på 12 kg. Han fick 2000 kr för den bedriften.
Anne fick 8 st fina signerade fat som var värda upp mot tvåhundra kronor styck och jag fick en jättefin tavla av lokala konstnären Runo Dahlgren. den var värderad till minst 3000 kr.
Trea i herrklassen kom Anders Bergman på dryga 7 kg strax före Micke Wiström på 6,9 kg och femma slutade Micke Moberg på 6,3 kg.
Två i damklassen kom Yvonne Pettersson på strax unde fem kilo och jag tror att Maria Bergman var trea.
Sture fick också pris från det gedigna prisbordet och han tog en fin tröja till sin älskade Margit.
Fullständiga resultatlistor kommer på Trianas hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: