fredag 6 mars 2015

Höga vikter på Singsjön



Fredagens lagtävling på Singsjön inledde pimpeltävlingshelgen i Kälarne.
Många, ca 100 hade tagits sig till en av Jämtlands fiskrikaste sjöar.
Startfältet bestod av enormt många duktiga pimpelfiskare och det är alltid lika roligt att se alla.
Jag fiskade tillsammans med Leif Frank och vår plan var att gå så pass långt att vi slapp trängas.
Dock så började inte fisket så där alldeles strålande. Det tog nog 45 minuter innan jag hittade lite bättre hål. Många abborrar i hålen men min snittvikt låg nog på bara ca 30 gram.
Jag skulle med facit i hand kanske fiskat närmare land. Det verkade som att fisken var några storlekar större där. Men det var ett helt ok fiske och jag fiskade på en 45 mm:s pirk och en 12:as krok med grönt garn och det svarade dom bra på.
Vid invägningen så stod klart att Micke Rehnman tillsammans med Thomas Larsson hade fiskat bäst och de vann överlägset på drygt 44 kg. Tvåa blev Jens Hamrin och Emil Sjöberg som hade 34 kg.
En intressant sak där var att de fiskat sida vid sida och i slutändan skilde det bara 60 gram mellan deras påsar. Trea kom två hemmafiskare och det var Lennart Kroon med kamrat som fick ihop 26 kg.
Jag och Leif fick nöja oss med fjärde priset på våra 25 kg men vi var båda mycket nöjda med den placeringen.
imorgon blir det Hemsjön i Kälarne som också är en fantastiskt rolig sjö med vinnarbilder upp mot 15-20 kg. Då kommer Anne med och jag hoppas förstås att vädret blir minst lika bra som det var på fredagen.
/Peter

Inga kommentarer: